Лабораторні роботи
9 клас.
Лабораторна робота № 1. Складання та випробування електромагніту
Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції
Лабораторна робота № 3. Дослідження законів відбивання світла
Лабораторна робота № 4. Дослідження законів заломлення світла
9 кл Лр № 4. Дослідження законів заломлення світла
Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили лінзи
9. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 5 Тема. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.
1.Перейдіть по посиланню і відкрийте симуляцію, Тут
Лабораторна робота № 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку
Лабораторна робота № 7. Вивчення і перевірка закону збереження механічної енергії
10 клас
- Лабораторна робота №1 Визначення прискорення тіла в ході рівноприскореного прямолінійного руху
- Лабораторна робота №2 Вивчення руху тіла по колу
- ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 3
Тема. Вимірювання коефіцієнта тертя ковзання.
Мета: визначити коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву.
Обладнання: інтерактивна симуляція PhET
(два дерев'яні ящики; дівчинка; чоловік; дерев'яна поверхня;
спідометр; динамометр).
Натисніть на посилання для виконання лабораторної роботи
https://phet.colorado.edu/sims/htm
- ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 6
Тема. Дослідження ізотермічного процесу.
Мета: експериментально перевірити
закон Бойля – Маріотта для кількох термодинамічних станів газу.
Обладнання: онлайн-лабораторія PHET.
Хід роботи
Підготовка до експерименту
- Перейдіть за покликанням
- https://phet.colorado.edu/sims/html/gas-properties/latest/gas-properties_uk.html
- Оберіть ІДЕАЛЬНИЙ (рис.1)
- Оберіть ШИРИНА (рис.2)
- Оберіть активним легкі частинки (рис.3)
Експеримент
Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки.
Результати вимірювань і обчислень відразу заносьте до таблиці.
- Декілька разів підніміть та опустіть ручку насоса, заповнивши посудину.
- Встановіть постійним параметр температури (рис.4)
- Встановіть ширину 5 нанометрів (рис. 5).
- Виміряйте за допомогою барометра атмосферний тиск
, отриманий результат округліть до сотих та подайте в кілопаскалях (рис. 6) та занесіть до таблиці.
Зверніть увагу: Закон Бойля – Маріотта:
. Ураховуючи, що
,
отримаємо:
. А оскільки змінюємо лише ширину, маємо
.
Тому для перевірки закону Бойля – Маріотта достатньо встановити справедливість рівності
, де
– тиск,
– ширина.
- Встановіть ширину на 10 нм та виміряйте тиск.
- Дослід повторіть, встановивши ширину 15 нм.
Опрацювання результатів експерименту
1. Для кожного термодинамічного стану обчисліть добуток
тиску й ширини посудини. Закінчіть заповнення таблиці.
3. Оцініть відносну похибку перевірки рівностей:
.
Аналіз експерименту та його результатів
Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте: 1) який закон ви експериментально перевіряли; 2) які величини для цього вимірювали; 3) яким є результат перевірки; 4) у чому причина похибки; 5) вимірювання якої величини дає найбільшу похибку.
Висновок
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА№7Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідиниМета роботи: виміряти поверхневий натяг води методом відриву крапель.Обладнання: штангенциркуль, медичний шприц об’ємом 2 мл без голки, зубочистка, склянка з дистильованою водою.
Хід роботи
1.Виміряйте діаметр вихідного отвору шприца.
2.Наберіть у шприц 2 мл води. Повільно натискаючи на поршень і рахуючи краплі, викапайте воду у склянку.
3.Повторіть дослід ще 3 рази.
Номер досліду |
Діаметр отвору d, *10 -3 м |
Об’єм води V, м.кб |
Кількість крапель |
Поверхневий натяг
|
|
N |
Nсер |
10-3 Н/м | |||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Опрацювання результатів експерименту
1. За результатами дослідів знайдіть середню кількість крапель .
2. Обчисліть середнє значення поверхневого натягу води
3. Оцініть відносну похибку експерименту,
11клас
✔ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА № 1
Тема. Перевірка законів послідовного і паралельного з'єднань провідників.
Мета: скспериментально перевірити співвідношения,
які справджуються у випадку послідовного та у випадку
паралельного з'єднань провідників.
Обладнання: інтерактивна симуляція PhET (джерело струму;
дві лампочки; вольтметр; амперметр; з'єднувальні дроти).
Хід роботи Експеримент
Результати вимірювань і обчислень відразу заносьте до таблиць
Дослід 1. Дослідження послідовного з'єднання провідників
1. Перейдіть за посиланням ТУТ, ДИВИТИСЬ
https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-ac/latest/circuit-construction-kit-ac_all.html
Мета: дослідити заломлення світла на межі «скло – повітря», визначити показник заломлення скла відносно повітря.
Обладнання: інтерактивна симуляція PhET (транспортир, джерело світла, прозорі середовища).
Хід роботи
Експеримент
Результати вимірювань і обчислень відразу заносьте до таблиць
Перейдіть за посиланням або QR-кодом та натисніть кнопку Початок:
https://phet.colorado.edu/sims/html/bending-light/latest/bending-light_uk.html
1. Встановіть наступні параметри: Середовище 1 – Повітря, Середовище 2 – Скло.
2. Із панелі інструментів перетягніть транспортир та розмістить так як показано на рисунку. Увімкніть джерело світла.
3. За допомогою транспортира виміряйте кут падіння та кут заломлення.
4. Повторіть дії ще кілька разів, установлюючи джерело світла під різними кутами до скла.
Опрацювання результатів експерименту
1. Для кожного досліду визначте ,
використовуючи таблицю Брадіса або калькулятор і запишіть ці значення у таблицю.
2. Для кожного досліду визначте показник заломлення скла відносно повітря і запишіть ці значення у таблицю:
3. Визначте середнє значення показника заломлення і запишіть це значення у таблицю:
4. Оцініть відносну й абсолютну похибки експерименту, порівнявши отриманий результат із табличним. Показник заломлення скла відносно повітря
.
5. Округліть результати вимірювання показник заломлення скла відносно повітря, скориставшись правилами округлення (абсолютну похибку завжди округлюють до однієї значущої цифри із завищенням, а результат вимірювання – до величини розряду, що залишився в абсолютній похибці після округлення), і подайте результати у вигляді:
Висновок
Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте: 1) яку фізичну величину ви визначали; 2) який результат отримали; 3) чи залежить значення отриманої величини від кута падіння світла; 4) у чому причини можливої похибки експерименту.
✔ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА № 6
Тема. Вимірювання оптичної сили лінзи та системи лінз.
Мета: визначити оптичну сили збиральної та розсіювальної лінз.
Обладнання: онлайн-лабораторія PHET.
Хід роботи
Перейдіть за покликанням
https://phet.colorado.edu/sims/html/geometric-optics/latest/geometric-optics_uk.html
- Оберіть ЛІНЗИ
- Зберіть установку, як показано на рис. 1, використавши збиральну лінзу (радіус кривизни 80 см; показник заломлення 1,5; діаметр 80 см).
- Дістаньте на екрані чітке збільшене зображення джерела світла.
- Виміряйте відстань
від джерела світла до збиральної лінзи і відстань
від збиральної лінзи до екрана (лінійка знаходиться на панелі з права, перетягніть її та виміряйте).
1. Зберіть установку, як показано на рис. 2
2. Переміщуючи предмет, дістаньте на екрані чітке зменшене зображення джерела світла.
3 Виміряйте відстань
від джерела світла до розсіювальної лінзи і відстань
від лінзи до екрана (лінійка знаходиться на панелі з права, перетягніть її та виміряйте).

Висновок
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА № 7
Тема. Вимірювання довжини світлової хвилі.
Мета: навчитися визначати довжину світлової хвилі.
Обладнання: інтерактивна симуляція PhET (генератор (джерело) світла, непрозора пластина з двома щілинами, екран, рулетка)
Хід роботи
Підготовка до експерименту
1. Перейдіть за посиланням або QR-кодом та натисніть кнопку
Щілини:
https://phet.colorado.edu/sims/html/wave-interference/latest/wave-interference_uk.html
2. Оберіть параметр
генератор світла,
поставити мітку екран
Поставити мітку інтенсивність,
Кількість щілин оберіть дві
Експеримент
Резульвити вимірювань і обчислень відразу заносьте до таблиці

1. Запишіть у таблицю значення, які відповідає параметру де відстані між щілинами і не змінюйте його впродовж проведення експерименту.
2. за допомогою рулетки виміряйте відстань від непрозорої пластини до екрану. Результати занесіть до таблиці. Дану відстань не змінюйте впродовж проведення експерименту.
3. Увімкніть генератор джерело світла. Пересувайте в ліву сторону повзунок і отримайте таке значення частинок яке буде відповідати червоному кольору джерела світла, що падає на непрозору пластину з двома щілинами ,та на екрані побачити інтерференційну картину
4. За допомогою рулетки на екрані визначте відстань від максимуму нульового порядку до максимуму першого порядку результат занесіть до таблиці.
5. Повторіть дії для зеленого та фіолетового кольорів спектра першого порядку
Опрацюйте результати експерименту
1. Обчисліть для кожного кольору довжину світлової хвилі
2. Для кожного кольору знайдіть середнє значення довжини хвилі за діапазоном довжини хвилі максимальним і мінімальним значенням поданим у таблиці
3.для кожного кольору оцініть відносно похибку експерименту порівнявши значення довжини отриманої у ході експерименту середнім значенням довжини хвилі
Висновок
https://youtu.be/Zti7oE8XeOw?si=f1YISZW02S24Mu4u

Немає коментарів:
Дописати коментар